Friday, January 22, 2010

Noen opplevelser fra utlandet

Tiden flyr og det er alltid noe å gjøre her. Skole, sole seg, bade, trene, shoppe, og ut på fest. Så jeg beklager liten aktivitet på bloggen. Vi var på en sightsing i Miami og fikk se noe annet enn bare Miami Beach. Selve Miami er jo en veldig stor og interessant by.


På bussen. Det er lett å få venner på skolen og det er så utrolig mange bra mennesker her!

Det er mange fine og også spesielle hus her. Dette huset tilhører en doktor, det ser ut som et spøkelseshus.


Dette er huset til Jennifer Lopez, The Whitehall. Kjempestort og fint, rett på stranda.


På denne hovedgata i Miami, Brickell ave. har det blitt spillt inn mange filmer. Det var også en innspilling når vi kjørte forbi.


I Miami er det mange norske cruisebåter.


Her er klassen min, læreren til venstre. Vi er er 17 personer og vi har fått skolens kuleste lærer. Han kommer alltid 5-10 min for sent. Han bryr seg ikke om vi kommer for sent eller om vi sover i timen, som selvfølgelig jeg har lett for å gjøre.. ups!

Det er sånn at vi ikke kan ha mer enn 15% fravær, så hver time har vi opprop. Men læreren vår er så snill at hvis vi sier ifra på forhånd at vi skal på tur og ikke kommer til timen, så får vi ikke fravær. Han skriver opp at vi var der og sier ikke noe til han som registerer fraværet vårt.


Dette er kantina vår. Jeg savner norsk grovbrød og litt sunnere mat. Men jeg har kjøpt knekkebrød så det hjelper stort. Også er det bare peanutbutter og syltetøy til frokost. Jeg har kjøpt litt leverpostei så det hjelper. Det blir litt kjedelig med pasta og kylling til middag nesten hver dag, men maten er helt ok.

1 comment:

  1. Jeg missunner deg!:) Her det masse snø, og regn;) Kos deg videre!:)

    ReplyDelete