Friday, January 8, 2010

De første dagene på Miami Beach

Flyturen gikk veldig bra, jeg fikk exitseter med god benplass hele veien og jeg sov mesteparten av turen. Jeg mellomlandet i Paris og rakk akkurat flyet videre til Miami.


Utsikt fra flyet. Jeg bor langs stranda der et sted.

Så tok jeg en taxi til skolen og ble sjekket inn på rommet mitt. Jeg bor i 4.etg, på rom med ei fra Frankrike og ei fra Sveits, også skal det komme ei til fra Venezuela.

Vi har to køyesenger, 4 pulter, en TV, et bad og et walk in colset. Rommet er gammelt, men ok. Det er litt lite plass til å legge fra seg ting og klær, men det går.

Jeg sover øverst til venstre og venstre pult er også min.


Dette er badet. Dusjen tar ca 5 min før det blir varmt, men vi har stort speil!


Utsikten fra rommet er fantastisk. Jeg får med meg soloppgangen hver morgen, hvis jeg er våken så tidlig da..

Ellers så er det ganske kaldt her nå, på dagtid ca 15-20°C, så vi er kledd med bukse og genser. Men en skal jo ikke klage med tanke på hvor kaldt det er i Norge nå! Men inne er det veldig kaldt, holder på å fryse ihjel om nettene, så jeg må kjøpe meg et ekstra pledd og en pysj. Savner den norske dundyna mi.

Studentene her er veldig alrighte, det er lett å bli kjent med folk og jeg har funnet mitt entourage, Kine (19) og Christine (21) fra Norge. Christine har kjæreste på Bahamas så hun skal ta oss med dit så vi kan surfe og kose oss.

Maten er ok, det er alltid en sunt tilbud i tillegg til den vanlige maten, så det er bra. Frokost og middag er gratis og lunsj koster $6. (ca 30-35kr).

Vi har meldt oss inn i et kjendis treningsstudio med slagordet "Look better naked". Haha! Sjekk bilder fra Miami studioet, sykt fint der! http://www.davidbartongym.com/gallery.html. Det ser mer ut som en nattklubb enn et treningsstudio. Det er t.o.m. en egen D.J. der som spiller musikk en kan trene til. De har mange kule timer og er veldig flinke her. Koster $89 (ca 500kr) mnd og da er alt inkludert. I dusjen står det alle slags såper, du får håndkler, kremer, og noen ganger er det damer der som sminker deg og setter opp håret ditt. Det er vanlig å gå rett fra treningsstudio, gjøre seg klar der og gå rett på byen. Det er også en spa avdeling der, men det koster ekstra. Fra treningstudioet kan en gå ut på takterrassen med utsikt over havet, bade i bassenget, sole seg, eller bare chille i store deilige senger. LUKSUS!

Nå om dagen så går vi litt rundt i området for å bli kjent, og shopper det vi trenger til rommet. Jeg har det veldig bra her og på mandag begynner skolen. I kveld skal vi på byen, men først skal vi trene!

4 comments:

  1. så herlig å høre at du har d bra!:)
    Her er det fortsatt bitende kalt, så send litt varme til oss;)
    Hvordan var festen?:)

    ReplyDelete
  2. Looks awesome! :D Very nice blogg aswell! (: Intressting reading about the school and how it is before I'll go there! I'll be there by next week, Arriving at the 17th! Can't wait! :D I heard it's going to be hotter aswell, 22-25 degrees (: seems really nice :D If you like to, check my blogg aswell, www.EFmiami.blogg.se
    I've been writing about the prepares so far, not very intressting but going to write about Miami as you do! Looking foward to Miami and see you at the 17th! Peace out! :D / Adam

    ReplyDelete
  3. Hey you` livsnyyyyyteren i Miami!
    Så bra du har kommet med oppdatering og bilder!!!
    ojda... :O) ser voldsomt ut det treningssenteret! veldig luksus! men det skader vel ikke.
    Soverommet ser da ikke såååå gammelt ut da, det var vel værre på smestad! nå har du jo ganske fin utsikt også, kan jo nesten hoppe rett ut i basenget fra soverommet :P

    Kos deg videre i sus og dus...

    ReplyDelete
  4. Hei Tina! Det høres ikke dumt ut å være i Miami i 5 måneder. Vi reiser til Orlando og låner huset deres 19. februar. Det skal bli deilig med litt sol og varme. Kikket på hjemmesiden til treningssenteret. Helt rått!!!!!!!!
    Lykke til med skolen. Hilsen fra Kristin

    ReplyDelete